تبلیغات
اُوج - مزایای برون‌سپاری فعالیت‌ها


ورود به سایت گوگل
ورود به سایت یاهو
ورود به سایت آلتاویستا

نظر شما در خصوص مطالب تارنما






برای محاسبه وزن ایده آل و اطلاع از میزان اضافه وزن خود بر روی عکس کلیک کنید.





» تعداد مطالب :
» تعداد نویسندگان :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :

واضح است كه موفقیت برخی از وب‌سایت‌ها بیش از اینكه به سبب فعالیت زیاد صاحبان آنها باشد به دلیل تصمیمات و اقدامات هوشمندانه است. بسیاری از كارآفرینانی كه به صورت آنلاین فعالیت می‌كنند به توسعه دهندگانی شباهت دارند كه همواره انجام كارها را به دیگران محول می‌كنند. بهترین روش برای تحقق این امر در دنیای آنلاین امروزی، برون‌سپاری تخصصی وظایف است. 


در حال حاضر، عمل برون‌سپاری به امری شایع تبدیل شده است و یكی از سودآورترین فعالیت‌های جهان امروزی به‌شمار می‌رود. در كنار حواشی حاصل از ركود اقتصادی، این روش به نظر یكی از بهترین راه‌حل‌ها برای شركت‌هایی است كه در فكر ارائه خدمات با كیفیتی هستند كه در عین حال حداقل هزینه‌ها را برای آنها به همراه دارد.

برون سپاری در تئوری، ارائه خدمات با كیفیت با كمترین هزینه تعریف شده است. با این حال، این به آن معنا نیست كه در صورت برون‌سپاری همه چیز به صورت كامل انجام می‌گیرد و شما از باكیفیت‌ترین خدمات بهره‌مند می‌شوید.
بسیاری از افرادی كه با برون‌سپاری آشنایی دارند، اغلب نگران چنین مواردی هستند:

 برون‌سپاران چه می‌خواهند؟
 چگونه می‌توان از انجام كامل و مناسب فعالیت مطمئن بود؟
 آیا ممكن است كاركنان شركتی كه برون‌سپاری را انتخاب كرده است، افرادی حرفه‌ای بوده و از ارزش‌های حاكم بر شركت آگاه باشند؟
 آیا در اثر برون‌سپاری به نام تجاری و شهرت آن خدشه‌ای وارد می‌شود؟
در این مقاله به ویژگی‌های این صنعت و انتظاراتی كه می‌توان از آن داشت می‌‌پردازیم.


برون‌سپاری چیست؟
یك تعریف مشترك، برون‌سپاری را «تفویض برخی از وظایف و اهداف بخش‌های مختلف سازمان به افراد یا شركت‌هایی خارج از آن گفته می‌شود كه در صنعت مورد نظر از تخصص كافی برخوردار است و در مقایسه با نتیجه نهایی با هزینه كمتری وظایف مورد نظر را انجام می‌دهد.»
بنا به تعریفی دیگر، برون‌سپاری نشان‌دهنده نوعی استراتژی است كه برای ارائه‌دهندگان خدمات در این حوزه كه دارای تجربه و تخصص كافی هستند، برخی قابلیت‌ها را فراهم كرده و آنها را به شركای ارزشمندی تبدیل می‌کنند. به طور خلاصه برون سپاری انجام فعالیت‌های شما را بهتر، سریع‌تر و ارزان‌تر می‌كند.
چرا سریع‌تر؟
روشن است كه زمان تعریفی دیگر از پول است و هدف هر شركت و سازمانی درآمدزایی سریع است. فعالان حوزه برون‌سپاری در زمینه‌ای خاص مهارت و تجربه داشته  و در عین حال ابزارهای مورد نیاز جهت به پایان رساندن سریع‌تر پروژه‌ها را در اختیار دارند. 

چرا بهتر؟
زیرا آنان از دانش و آگاهی كافی و تخصص لازم در حوزه مورد نظر برخوردار هستند. زمانی كه با آنان تماس می‌گیرید به احتمال زیاد چندین پروژه مشابه را قبلا انجام داده‌اند و به خوبی می‌دانند كه جهت انجام و تكمیل سریع پروژه شما دقیقا به چه چیزهایی نیاز دارند.

چرا ارزان‌تر؟
در نظر داشته باشید كه اگر این شركت‌ها به تعهدات خود عمل نمی‌كردند كسی تمایل به همكاری با آنان و برون‌سپاری فعالیت‌ها نداشت. این تنها دلیل نیست. سازمانی را در نظر بگیرید، برای برپایی یك مركز تلفن به چه مدت زمانی نیاز دارد؟ مدیریت این سازمان به پروژه‌ای عملی، متخصصان، مدیران پروژه و افرادی با تخصص مورد نیاز برای فعالیت در تیم‌های كاری مختلف نیاز خواهد داشت.
علاوه بر این، منابع فنی و متخصصان فناوری اطلاعات برای كنترل زیرساخت‌ها نیز باید استخدام شوند. این امر مستلزم استخدام و اشتغال گسترده و منابع مالی فراوان و تهیه برخی تجهیزات ضروری است.
به این ترتیب یاری گرفتن از متخصصان این حوزه راهی آسان‌تر و عملی‌تر است. زیرا آنان تمامی این هزینه‌ها را پرداخته‌‌اند. پس شما با یك تیر دو نشان خواهید زد و نیازی به استخدام كاركنان و تهیه منابع مختلف نخواهید داشت. بنابراین صرفه‌جویی در هزینه و زمان اجرا شده و  در عین حال، سازمان شما ارائه‌دهنده خدمات خواهد بود. امور مالی دلیل عمده نیاز به برون‌سپاران است. شركت‌ها از طریق برون‌سپاری بخشی از فعالیت‌های خود قادرند به میزان 30 الی 60 درصد در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند. با این حال دلایل دیگری نیز برای این انتخاب وجود دارند:

كاهش و كنترل هزینه: این مهم‌ترین دلیل تمایل سازمان‌ها برای برون‌سپاری فعالیت‌ها است. مشخص است كه شركت‌ها برای انجام باكیفیت پژوهش‌های توسعه، بازاریابی و راه‌اندازی به منابع مالی  نیاز دارند. فعالان حوزه برون سپاری تمامی اینها را با هزینه‌ای كمتر و  مزایای بیشتر برای شما انجام می‌دهند.
تمركز بر روی زمینه اصلی فعالیت: شركتی كه تمركز بر جزئیات را به متخصصان محول كرده و خود به اهداف و امور مهم رسیدگی می‌كند همواره موفق‌تر است.
دسترسی به منابع، فناوری‌های نوین و تخصص: شركت‌های ارائه‌دهنده خدمات برون‌سپاری در كنار دارا بودن تخصص در حوزه‌ای خاص، همواره در بخش‌های پژوهشی سرمایه‌گذاری می‌كنند. این به آن معنا است كه آنان این منابع را در اختیار هر آن كس كه تمایل به پرداخت هزینه‌ای جهت استفاده از آن دارند، قرار می‌دهند.
كاهش خطرات: ثابت شده است كه شركتی كه به‌دنبال یك شریك است انعطاف‌پذیر شده و آماده پذیرش هرگونه تغییری از سوی اقتصاد مدرن است. خطرات این سرمایه‌گذاری مطمئنا به دلیل تخصص موجود كاهش می‌یابد. علاوه بر این لغو پروژه در صورت اثبات نبود كارآیی به دلیل عدم سرمایه‌گذاری در داخل سازمان، امری ساده است.  
نبود تمامی منابع لازم در داخل سازمان: حتی اگر برخی شركت‌ها حاضر به سرمایه‌گذاری در حوزه‌ای خاص باشند ممكن است دسترسی به فناوری‌های خاص امكان‌پذیر نباشد. فرض كنید شركتی قادر به برون‌سپاری فعالیت‌های منحصر به راه‌اندازی مركز تماس نیست. در این صورت تهیه جدیدترین ابزار‌های مورد نیاز نظیر تلفن‌ها، سرور‌های ارتباطی و... چندان امكانپذیر نخواهد بود.

امروزه برون‌سپاری در حوزه‌های مختلفی انجام می‌شود:
• بازاریابی،
• منابع انسانی،
• فناوری اطلاعات و
• فروش.
بنابراین نمی‌توان اهمیت حضور شركت‌های فعال در حوزه برون‌سپاری را نادیده گرفت. توسعه برون‌سپاری نشانه‌ای از تغییرات در اقتصاد آینده است، تعدد شركت‌هایی كه در سراسر جهان در حال همكاری با یكدیگر هستند نشان‌دهنده این نكته است كه توسعه فناوری‌های مدرن و استفاده از اینترنت برای صنعت برون‌سپاری سودمند است. انتخاب منبع برون‌سپاری باید به طور دقیق انجام شود و از نظر اقتصادی توجیه شده باشد. بدانید كه در دنیای مدرن امروز خوش‌شانس هستید، زیرا می‌توانید به راحتی با تصمیم‌گیری هوشمندانه و سپردن انجام بخشی از فعالیت‌های سازمان به شریكی مناسب در زمان و هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.
مترجم: فریبا ولیزاده
منبع: timsminions.com
منبع:
روزنامه دنیای اقتصاد



:: مرتبط با: مدیریت ,
:: برچسب‌ها: برون‌سپاری , اقتصاد , بازاریابی , منابع انسانی , فناوری اطلاعات , فروش , تغییرات در اقتصاد آینده , توسعه , فناوری‌ هوشمندانه , فعالیت‌های سازمان , شریكی مناسب , زمان و هزینه‌ها ,
نگارنده : رضا عظیمی
تاریخ : سه شنبه 1392/07/2
 


عمری با حسرت و انده زیستن نه برای خود فایده ای دارد و نه برای دیگران، باید اُوج گرفت تا بتوانیم آن چه را که آموخته ایم با دیگران نیز قسمت کنیم.